Downtown Montreal.

Vandaag hebben we downtown Montreal verkent. Er scheen een mooie kathedraal te zijn, Notre Dame de ....... Daar naar toe gewandeld, Daar aangekomen staan er op het plein voor de kathedraal heel veel met bloemen versierde brandweerwagens. Blijkt er een een begrafenisdienst bezig te zijn voor een omgekomen 38- jarige brandweerman. Die was de week ervoor omgekomen bij een brand, hij kwam onder de brandweerwagen terecht die een collega verplaatste om dichter bij de brand te komen. Wij hebben daar een tijd staan kijken om te wachten op de stoet die weg zou rijden, maar na een uur nog geen aktie. Even wat gaan eten en drinken. Na ongeveer anderhalf uur kwam de stoet langs, alle brandweermannen hadden een haag gevormd langs de kant van de weg en namen hun pet af toen de begrafenisauto langs kwam, indrukwekkend om te zien. Vervolgens zijn we richting de oude haven gegaan, daar hebben we een rondrit in een koets gedaan. Was een hele leuke man die vanalles vertelde over de oude binnenstad. O.a. het duurste hotel van Montreal: St. James, waar vorig jaar U2 nog het hele hotel had afgehuurd, de kamers zijn daar 5000 euro per nacht. Verder het bankgebouw waar Ocean 12 opgenomen is en het gebouw waar een van de Batman films opgenomen is. Verder nog heel veel oude gebouwen gezien, erg mooi gezicht vanuit de oude haven. Montreal is een mooie stad, waar je duidelijk de franse invloeden merkt, wel wat duurder dan Amerika. Vooral eten en drinken is hier een stuk duurder. Er wordt heel veeel gefietst, je kan overal in de stad een fiets pakken, betalen met creditcard en dan die fiets ergens anders in de stad weer achterlaten voor heel weinig geld. Het lukt nog steeds niet met het plaatsen van de foto's, als het weer lukt kunnen we meer laten zien van Montreal.
Goetjes Simone