New York - Empire State Building versus shoppen.

Vanmorgen met de taxi naar het Empire State Building gereden, de rit er naar toe was wederom een beleving op zich, t'jonge wat kunnen die gasten racen. Overigens is het heel makkelijk om een Yellow Cab te pakken en het is niet duur. Er rijden in New York zo'n 13.000 NYC (New York Cabs) rond, deze worden door zo'n 40.000 chauffeurs bereden. Over het algemeen zij dit immigranten van de laastse generatie, dat wil zeggen dat een gezellig gesprekje bijna niet mogelijk is, gezien zij zelf bijna geen of weinig engels spreken, maar net genoeg stratenkennis hebben om hun licentie te verkrijgen. Overigens werkt er nog geen enkele Nederlander als taxi chauffeur in New York, dus voor de Hollandse waaghalsen ligt er nog een uitdaging. Eenmaal aangekomen bij het Empire State Building hebben wij ons opgesplitst in twee groepen. De mannen en de vrouwen, de vrouwen zijn gaan shoppen en de mannen hebben het Empire State Building bedwongen. Met de lift naar de 80e verdieping, dit ging razendsnel, deze lift doet over tien verdiepingen net zo lang als een gewone lift doet over een verdieping. Op de 80e verdieping aangekomen, overgestapt in een andere lift die ons naar de 86e verdieping bracht. Eenmaal daar aangekomen viel onze mond open van verbazing, wat heb je daar een mooi uitzicht over New York. (zie de foto's) Wij hebben een veelvoud aan foto's genomen van hetgeen er op de site staat, maar we hadden niet voldoende MB's om alles te laten zien. En we willen morgen nog wat ruimte overhouden voor het memorial van de Twin Towers. Toen wij om een uur of zeven s-avonds weer in het hotel waren hebben we een drankje gedronken in de bar van het hotel en nu zitten we te typen. Ik ga stoppen, morgen weer verder.

Groet, Harry en de rest.