9-11 Memorial.

Hallo allemaal,

We zijn vandaag naar de 9/11 Memorial geweest. Gelukkig al vantevoren kaartjes besteld op internet, bespaart je een wachtrij van ongeveer 2 uur. En dan wil het nog niet zeggen dat er nog kaartjes zijn. Erg strenge veiligheidsmaatregelen voordat je het terrein op mag. Net zoals in bijna alle musea gaan je spullen weer door de scan en moet je zelf door een bodyscan, 3x je kaartje laten zien, het houdt niet op. De 2 pools, noord en zuid, staan op de oude plek van de Twin Towers. Eromheen is men druk met bouwen aan de nieuwe WTC. Leuk om te zien dat er ook mensen uit Utrecht meebouwen. Op de panelen staan alle namen, ook die van alle slachtoffers van de verongeluke vliegtuigen, brandweermannen etc. Staan allemaal bijelkaar, ook in welke Twin Tower men was op het moment van de ramp. Erg indrukwekkend om te zien. Best een tijdje daar geweest en langs de 2 pools gelopen. Veel foto's en wat filmpjes gemaakt. Het is erg toeristisch, maar ook erg belangrijk om dit aan mensen te laten zien. Wat zinloos is dit geweld 11 jaar geleden geweest. Was een mooie dag. Tot later.

Simone en de rest.

Melissa

We hebben jullie blog goed bijgehouden hier hoor!
Is volgens mij omgevlogen voor jullie he?

groetjes,
Melissa

Simone

Hoi,
Het is inderdaad heel snel gegaan. Ontzettend veel gezien en indrukken opgedaan. Vliegen straks terug, is ook wel weer fijn om naar huis gegaan. Tot volgende week