Toronto.

Hallo allemaal, vandaag downtown Toronto geweest, grote stad met name de hoeveelheid winkels is enorm. Hier is de langste winkelstraat van de wereld ' yonge street ' genaamd, voor de shopping-minded people onder ons, en daar zijn er bij ons tenminste twee van aanwezig, konden hun hart ophalen. Verder wat oude gebouwen tussen het vele moderne, blijkt dat hier in het verleden een grote brand heeft gewoed, welke een heel groot deel van de, met name oude binnenstad, heeft verwoest. Er zijn hier heel veel immigranten welke veelal uit aziatische landen komen, deze groep bedraagt momenteel meer dan 50% van de inwoners van Toronto. Dit geeft veelal een gevoel niet in een Canadese stad rond te lopen, maar in Singapore of Honkong oid. Verder zijn wij richting Newmarket gereden waar wij bij familie op visite zijn geweest. Erg leuk en ook boeiend te weten hoe de eerste generatie, welke in 1951 vanuit Friesland naar Canada emigreerden, hier hun oude dag door brengen als 88 en 90 jarigen. Hebben ook met de twee zonen gesproken welke nu enkele jaren voor hun pensioen zitten. Het blijkt dat het in Canada best een hard leven is, veel mensen hebben twee banen om rond te kunnen komen en om zichzelf wat extra te kunnen veroorloven.Het gezin bestond uit ouders en acht kinderen, waarvan eentje buiten Canada woont (Cayman Islands) en de overige zich in delen van Canada hebben gevestigt. Verder hebben wij wat foto's geplaats van met name de stad, dit eeft toch wel een leuke indruk. Saluut, Harry en de rest.