Pittsburgh Rustburgh

Pittsburgh is een klein stadje waar wat leuken dingen te doen zijn. Wij hebben niet zoveel gezien en gedaan, we hebben het een beetje op een rustdag gehouden. Bij aankomts bleek dat onze reservering niet was door gekomen, na ongeveer 30 minuten praten over dit probleem werden we het eens en kregen wij als vergoeding en complete lunch aangeboden. Tijdens deze lunch vertelde mijn vader wat voor kamer we kregen. We kregen namelijk en big suite met een vergadertafel en een huge slaapkamer. Wij hebben in de vergaderkamer de olympischespelen gekeken. Uiteindelijk hadden we lekker geslapen en zijn s-morgens na een lekker onbijt opweg naar Lancaster gegaan.

Groetjes David de trotse schrijver

Niagara Falls.

Hallo allemaal, Gisteren na aankomst meteen wezen kijken bij de Niagara Falls. Als je aan komt rijden is het zo indrukwekkend. De auto geparkeert en dan kun je de weg volgen naar boven. Onderweg heel veel foto's gemaakt. Je komt steeds dichterbij en op een gegegeven moment sta je er naast en kun je zowat het water aanraken. Het is mooi om te zien, je blijft maar kijken en je verbazen dat het water zo hard naar beneden dendert. In het restaurant boven wat gegeten en gedronken, daar heb je ook een mooi uitzicht. We hebben een tour gemaakt, eerst een film over het onstaan van de Niagara Falls. We kregen een regenjas mee en wij dachten het is toch maar een film! Goed dat we die aangetrokken hadden want na een introductiefilm gingen we naar een andere ruimte waar het onstaan nagebootst werd. Het begon in de ijstijd, dus er kwam sneeuw naar beneden, vervolgens begon het ijs te smelten, wij helemaal nat van de regen. Het begon te onweren, wij werden door elkaar geschud en opnieuw regende het. Echt leuk. Vervolgens behind the Falls gedaan. Dan ga je met een lift naar beneden en kun je in ondergrondse tunnels kijken, 1 van opzij en 2 er echt achter. Ook mooi om vanuit die hoeken het water te zien vallen. De 3e attracatie was The Maide of the Mist, dan ga je met een boot, afgeladen met mensen in blauwe regenjassen de rivier op richting de Horseshoe Falls. Je komt dichtbij de waterval, ik denk enkele meters ervandaan. De boot blijft dan een tijdje stil liggen om alles te kunnen zien. Het waait daar hard en je wordt nat, mooi om zo dichtbij te komen. Het was een super mooi dag vandaag, je kunt er geen genoeg van krijgen. De Falls zijn zo indrukwekkend. Ook verbazingwekkend hoe toeristisch en commercieel het allemaal is daar. Heel veel foto's en een paar filmpjes gemaakt. Dit is iets wat je niet meer vergeet en wat je absoluut een keer gezien moet hebben. Nu dus releaxen in de lobby van het hotel en foto's en verhalen plaatsen. Er staan nieuwe foto's bij Toronto en Niagara Falls. Morgen vertrekken we weer naar Amerika, eerst naar Pittsburgh. Tot later, Simone en de rest

Toronto.

Hallo allemaal, vandaag downtown Toronto geweest, grote stad met name de hoeveelheid winkels is enorm. Hier is de langste winkelstraat van de wereld ' yonge street ' genaamd, voor de shopping-minded people onder ons, en daar zijn er bij ons tenminste twee van aanwezig, konden hun hart ophalen. Verder wat oude gebouwen tussen het vele moderne, blijkt dat hier in het verleden een grote brand heeft gewoed, welke een heel groot deel van de, met name oude binnenstad, heeft verwoest. Er zijn hier heel veel immigranten welke veelal uit aziatische landen komen, deze groep bedraagt momenteel meer dan 50% van de inwoners van Toronto. Dit geeft veelal een gevoel niet in een Canadese stad rond te lopen, maar in Singapore of Honkong oid. Verder zijn wij richting Newmarket gereden waar wij bij familie op visite zijn geweest. Erg leuk en ook boeiend te weten hoe de eerste generatie, welke in 1951 vanuit Friesland naar Canada emigreerden, hier hun oude dag door brengen als 88 en 90 jarigen. Hebben ook met de twee zonen gesproken welke nu enkele jaren voor hun pensioen zitten. Het blijkt dat het in Canada best een hard leven is, veel mensen hebben twee banen om rond te kunnen komen en om zichzelf wat extra te kunnen veroorloven.Het gezin bestond uit ouders en acht kinderen, waarvan eentje buiten Canada woont (Cayman Islands) en de overige zich in delen van Canada hebben gevestigt. Verder hebben wij wat foto's geplaats van met name de stad, dit eeft toch wel een leuke indruk. Saluut, Harry en de rest.

Downtown Ottawa.

Goedemorgen,

Het uploaden van de foto's is eindelijk weer gelukt, staan nu nieuwe foto's in de map van Montreal en Ottawa. We zijn downtown Ottawa geweest, het was een erg warme, benauwde dag. Eerst een lekker broodje bij Subway gescoort, daarna naar Parliament Hill gewandeld. Dit zijn de regeringsgebouwen van Canada. Erg mooi gelegen bij het water, je hebt een mooi uitzicht over de de Ottawa River. Vervolgens hebben we een bus/boottocht gemaakt met een amfibievoertuig. Was alleen super heet/benauwd in die bus. Eerst een rit langs alle belangrijke gebouwen van Ottawa en vervolgend op het water nog allerlei mooi gebouwen bekeken. Dacht van te voren dat Ottawa niet echt bijzonder zou zijn, maar de hoofdstad van Canada is erg mooi. Is wel erg toeristisch, veel nederlanders tegen gekomen. In een engelse pub nog wat gedronken met als uitzicht de wisseling van de wacht bij het monument van de onbekende soldaat. De ene helft van Ottawa is franstalig en de andere helft is engelstalig. De stad wordt gescheiden door de Ottawa River. Gisteren zijn we vertrokken naar Toronto, een lange rit van 400 kilometer. Het landschap onderweg lijkt erg op Frankrijk. Erg mooi hotel op de langste straat ter wereld, Yonge Street. Is wel een aparte straat, met hele aparte winkeltjes. Nog wat gegeten en gedronken in een echte engelse pub en daarna lekker gaan slapen. Vandaag downtown Toronto. Later meer verhalen, tot gauw.

Groeten Simone en de rest.

In Ottawa

Goedenmorgen allemaal, voor in Nederland Goedenmiddag,

Niet meteen beginnen van; 'waar zijn de foto's', de site werkt niet optimaal, wij kunnen momenteel geen foto's uploaden, we hebben het probleem gemeld en hopen dat het snel is verholpen. Dus voorlopig kunnen we alleen vertellen en niet laten zien. We zitten in Ottawa, zijn we gistermiddag aangekomen, fijn hotel en vriendelijke mensen, we hebben de rest van de middag lekker in het zwembad, wirlpool en sauna doorgebracht en zijn s-avonds wat in de stad gaan eten, in Chinatown wasniet zo veel te beleven, veel eenmanszaakjes waar je onbestemd eten kan krijgen wat we niet hebben gedaan. Uiteindelijk in een leuk tentje terecht gekomen, wat gedronken en gegeten, toen weer terug naar hotel en lekker geslapen. Vanmorgen meer dan een uur geskypd met opa en oma, nu lekker douchen en ontbijten en dan downtown Ottawa. Dat deel volgt later.

Saluut van ons allen, laterrrrr.

Downtown Montreal.

Vandaag hebben we downtown Montreal verkent. Er scheen een mooie kathedraal te zijn, Notre Dame de ....... Daar naar toe gewandeld, Daar aangekomen staan er op het plein voor de kathedraal heel veel met bloemen versierde brandweerwagens. Blijkt er een een begrafenisdienst bezig te zijn voor een omgekomen 38- jarige brandweerman. Die was de week ervoor omgekomen bij een brand, hij kwam onder de brandweerwagen terecht die een collega verplaatste om dichter bij de brand te komen. Wij hebben daar een tijd staan kijken om te wachten op de stoet die weg zou rijden, maar na een uur nog geen aktie. Even wat gaan eten en drinken. Na ongeveer anderhalf uur kwam de stoet langs, alle brandweermannen hadden een haag gevormd langs de kant van de weg en namen hun pet af toen de begrafenisauto langs kwam, indrukwekkend om te zien. Vervolgens zijn we richting de oude haven gegaan, daar hebben we een rondrit in een koets gedaan. Was een hele leuke man die vanalles vertelde over de oude binnenstad. O.a. het duurste hotel van Montreal: St. James, waar vorig jaar U2 nog het hele hotel had afgehuurd, de kamers zijn daar 5000 euro per nacht. Verder het bankgebouw waar Ocean 12 opgenomen is en het gebouw waar een van de Batman films opgenomen is. Verder nog heel veel oude gebouwen gezien, erg mooi gezicht vanuit de oude haven. Montreal is een mooie stad, waar je duidelijk de franse invloeden merkt, wel wat duurder dan Amerika. Vooral eten en drinken is hier een stuk duurder. Er wordt heel veeel gefietst, je kan overal in de stad een fiets pakken, betalen met creditcard en dan die fiets ergens anders in de stad weer achterlaten voor heel weinig geld. Het lukt nog steeds niet met het plaatsen van de foto's, als het weer lukt kunnen we meer laten zien van Montreal.
Goetjes Simone

Naar Montreal,

Okay, we zijn in Canada aangekomen, was een leuke trip en veel gezien onderweg. Wij hebben de zogenaamde Interstate (snelweg) links laten liggen en de locale wegen genomen, dit zorgde ervoor dat we plotsklaps voor een veerpont stonden die niet in de navi stond. Op het veerpont wat gesproken met Amerikanen, die vroegen ons uit welk deel van Massachusetts wij kwamen, zij keken namelijk eerst naar de kentekenplaat van de auto. Onderweg nog in de remmen gemoeten voor een overstekende ree met in haar kielzog een kalf, dit was erg leuk. Ook lopen er ook overal eekhorns rond, grappige beestjes zijn dat. De verrassing bij de mensen op het veerpont was groot toen wij vertelde dat wij uit Nederland kwamen, maar wel leuk, men wilde van alles weten. We zaten midden op/in het platte land en daar komen volgens mij niet zo veel mensen van buiten. Uiteidelijk de grens met Canada overgestoken, een groot verschil met Amerika, daar maaien ze het gras van de wegberm en snoeien ze de bomen langs de weg, in Canada zijn ze daar wat makkelijker in. Eenmaal in Montreal werden wij aangenaam verrast door de schoonheid van de stad, mooie gebouwen en vriendelijke mensen. Ook het hotel is erg centraal gelegen, midden in de stad zeg maar. Het laatste deel van de trip heeft David zich wat zitten vervelen en heeft gedacht hoe kan ik het voor iedereen wat spannender maken! Bij binnenkomst in het hotel, na het inchekken vroeg hij mij heel voorzichtig, " pap, kan jij ook een prop papier uit mijn oor halen?" Vraag ik hem, hoezo, antwoord hij, nou ik zat wat te rommelen en heb toen een prop papier in mijn oor gestopt en kan het er nu niet meer uit krijgen! Er was niets te zien, zo diep zat dat propje, maar goed uiteindelijk op de hotelkamer aangekomen met een pincet in de aanslag, witte jas aangedaan en rubberen handschoenen heb ik het propje uit zijn oor gehaald, oef de schrik zat er goed in bij hem, en zijn blijdschap dat het eruit was, was dan ook groot. Ik ga nu stoppen, er staan er een paar te "zeuren" dat ze downtown Montreal willen en dat wil ik natuurlijk ook graag. Oh ja jullie kunnen best wat reacties schrijven hier op het blog hoor, vinden wij leuk en zullen er op reageren. Tot later, Harry en de rest.

Naar Canada via Killington / Rutland (Vermont)

Zo na een laatste middag aan het strand in Boston waar we allemaal een lekker kleurtje van hebben overgehouden, zijn we vandaag met de huurauto in Killington aangekomen. De route die we hebben gereden liep door de Green Mountains, veel bomen, bossen, het lijkt erg op Zweden, dus erg mooi. De huurauto valt heel erg mee, het is een grote SUV een Chevrolet Traverse, zeven zitplaatsen dus ruimte te over voor onze bagage. We hebben onze eerste Amerikanse Wopper gegeten, goh wat zijn die lekker, voor het fruithapje even langs de MC Drive voor de o zo benodigde vitaminnes. We hebben ook even een supermarkt bezocht om wat inkopen te doen voor morgen onderweg, raakten wij daar de weg kwijt zo groot zijn die. Wij merken overigens wel verschil in mentaliteit / gastvrijheid van de mensen in Boston en hier, in Boston is men veel vriendelijker en gastvrijer. De mensen zijn hier kortaf en een glimlach kan er niet af. Er is geen how are you of have a nice day bij maar alleen het hoogst noodzakelijke. Wij gaan zometeen nog even een baantje zwemmen en dan lekker vroeg slapen om morgen bij tijds te vertrekken naar Montreal in Canada. Daar horen jullie weer meer van ons. Oh ja wij hebben foto's geplaatst maar de site zegt niet dat het de laatste foto's zijn, dus contoleer bij de foto,s de map van de plaats daar zetten wij ze iedere keer bij. Have a nice day, Harry